Alla frågar sig vilket är det bästa CRM systemet

Jag arbetar inte som säljare men arbetar ihop med säljare och är inte ensam om att ha synpunkter på det CRM (Customer Relations Management) vi använder. Kanske är det så att alla frågar sig vilket är det bästa CRM systemet?

På ett par arbetsplatser genom åren har jag arbetat med UpSales vilket sägs ha varit revolutionerande när det lanserades. Det används flitigt i mediebranschen och är väl anpassat för det. Dock kostar varje licens/användare en stor slant varje år och att koppla på funktioner, som egentligen borde ingå enligt mitt tycke, kostar extra. Det resulterar i ett kostsamt system som man huvudsakligen använder för att regga aktiviteter och skapa ordrar för fakturering. Denna typ av hjälpmedel bör inte vara en stor utgift för företag.

Förutom UpSales har jag pillat i ett par system som känns som att de inte fått en uppdatering sedan 1990 och där nya funktioner är svåra att skapa. Tyvärr minns jag inte deras namn ens en gång! Jag har svårt att se en framtid för de aktörer som inte hänger med i den digitala utvecklingen och förväntan hos användarna att allt ska vara enkelt att använda i både desktop och mobilt.

Uppstickaren Evolumi erbjuder en mängd funktioner för 0 kr / användare vilket torde passa utmärkt för småföretagare. För det större bolaget passar kanske ett större paket av funktioner bättre, då kostar det ynka 180kr/mån/användare vilket är en otroligt låg prislapp!

Det Bästa CRM Systemet

Det som anses bäst beror ju lite på vad användaren/företaget är intresserade av att få tillgång till. Nedan är funktioner som vanligen efterfrågas:

  • Automatiska rapporter
  • Säljtavla, visar prospekt och vinna affärer. Drag and drop funktion.
  • Templates/Mallar, skapa skräddarsydda formulär etc.
  • Avtalshantering
  • E-sign
  • E-postmallar
  • Internchat

Samtliga ovanstående funktioner går att få med Evolumi enligt deras informativa hemsida. Merparten bör också gå att få som extra betaltjänster hos UpSales.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...