Onlinemarknadsföring

Att satsa på Inbound Marketing – Certifieras hos Hubspot

Att satsa på Inbound Marketing kan få din verksamhet att växa genom att förtjäna att ta plats hos konsument/mottagare, helt utanför det traditionella marknadsföringssättet. Det handlar om att verkligen ha en relation och ett samspel mellan avsändare och mottagare. Det kan vara mycket stärkande i och med att beteendet av köp har förändrats under de senare åren, och förväntningarna på bolag från köpare är betydligt högre idag.

Inbound Marketing / Permission Marketing Certifiering

Inbound Marketing kan ge gynsam och långsiktig lönsam marknadsföring, med resultatet att man har bättre kundrelationer och högre försäljning. Det hänger ihop med dagens uppkopplade kunder som har har större makt över sina val och beslut, de är generellt inte längre mottagliga för samma typ av budskap som förut. Som marknadsförare är ditt mål att nå kunden på ett sätt som väcker genuint intresse.

Faserna man går igenom i processen är följande; (1) genom rätt innehåll (2) attrahera besökare till sin web och där (3) konvertera dem till leads och omvandla dessa leads till kunder (4) för att sedan bli promoters.

Hubspot är en leverantör och plattform inom Inbound Marketing.  Målet med en plattform för Inbound Marketing är att detta system skapar/utvecklar leads (potentiella kundkontakter) och anpassar kommunikationen efter den potentiella kundens behov och intresse.

Gå en kurs i Inbound Marketing

Hubspot erbjuder en rad gratiskurser via deras digitala plattform – Hubspot Academy – för att marknadsförare ska kunna utvecklas och lära sig mer om denna, mindre traditionella, marknadsföringmetod. Förutom att certifieras inom Inbound kan man även certifieras inom Content Marketing och andra roliga ämnen. Perfekt om du vill lära dig mer, lära dig något nytt eller helt enkelt förbättra dig inom ämnet!

Varje kurs genomförs genom att man titta på videos (utbildningarna är på engelska), läser på och slutligen genomför ett prov online. Kurserna är uppdelade på olika områden och videomaterialen är mellan 6 min och 30+ min långa.

Mer om Hubspot

Hubspot är en stor systemaktör på marknaden, de har varit del i att mynta begreppet Inbound Marketing, även om begreppet funnit i form at Permission Marketing eller kort och gott Content Marketing.

With the inbound methodology and HubSpot’s software, you have an unfair advantage for growing your business and getting customers who buy more, stay with you longer, refer their friends, and tell the world they love you. You want people who are most likely to become leads, and, ultimately, happy customers. How do you get them? You attract more of the right customers with relevant content at the right time – when they’re looking for it.

 

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

One Comment

Leave a Reply