Onlinemarknadsföring,  Verktyg

Företag på Facebook

Butik på Facebook

Utländska bolag har redan börjat med butiksupplägg på Facebook och nu får svenska företag upp ögonen för Social Commerce. Social e-handel är en trend som växer, kunders nätvanor i kombination med den tekniska och digitala utvecklingen tas tillvara på genom att 24 timmar om dygnet finnas tillgänglig och synlig. Över 4 miljoner svenskar är registrerade medlemmar på Facebook och det är därmed en stor marknad man vill nå ut till som handlare. Facebook satsar intensivt på E-commerce som därmed får ett nytt namn “F-commerce“, idén är att man ska kunna shoppa utan att lämna och logga ut från Facebook.
Mycket intressant läsning hos Askås gällande Pocket Shop som är bland de första svenska företag ut i F-commerce då de lanserar nätbutik med spegling på Facebook. Det hela är möjligt genom samarbetet mellan e-handelsleverantören Askås och reklambyrån

 

Facebook Ads

Facebook Ads har ingen missat som använder det sociala nätverket Facebook, men jag har ännu inte satt mig in i hur det faktiskt fungerar och är lite nyfiken på att testa, även om klick kostar en slant. Följer Bros.nu som bloggar om sina lärdomar av Facebook Ads och jag scannar av nätet efter fler tips.
Inom Google AdSense vill jag också utveckla mina kunskaper. Ett inlägg hos Ordbajsarn innehåller en del information om hur man bör utforma sina AdSense annonser.

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

Leave a Reply