Onlinemarknadsföring,  Verktyg

Använd LinkedIn på rätt sätt

Använd dina 120 tecken på ett smart sätt

Beroende på om du har en tydlig och talande titel idag eller, som i mitt fall, studerar eller är arbetssökande, välj efter ditt ändamål en mening som säger något om vem du är, inte vad du gör.  Om någon söker på ett särskilt sökord som stämmer in på dig vill du såklart synas i sökresultatet och din headline kan hjälpa dig nå dit, därtill måste frasen vara så pass intressant att man klickar vidare för att läsa din profil. Rosa text är ett föslag på vad jag kan lägga till i min headline.

Knyt ihop din headline med ditt CV med en Summering. Se detta område som en chans att skriva ett personligt brev även om det är ett generellt sådant. Rekryterare söker en story och vill alltid veta mer än de faktiska uppgifter om arbetserfarenheter och studier.

Viktigt att tänka på

  • Informativ
  • Nyckelordmatning
  • Kontaktuppgifter
  • URL till hemsida
  • Tydlig info om erfarenhet
  • Lämna löften och energi

Mer intressant läsning finns på Linkhumans.com

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

Leave a Reply