Onlinemarknadsföring

Nytt jobb: Digital Specialist

Sedan mitten av juni har jag tagit mig an en ny utmaning! Jag har nu ett nytt jobb som Digital Specialist inom Media Revision, det vill säga Media Audit & Advertisement. Jag kommer direkt från rollen som avdelnings- och säljchef hos ett dotterbolag till resebyrån Etraveli till välkända Kantar Sifo vars dotterbolag TS Mediefakta utför revisioner.

Detta är en helt ny värld, men erfarenheter från medier och annonsköp i reklamvärlden kommer väl till pass, det kommer att bli mycket roligt att utföra revisionsarbete för TS i i samarbeten med medievärlden.

TS är enkelt förklarat en (opartisk) länk mellan säljare och köpare av reklamutrymme, oavsett print eller digitalt. Vi arbetar med branschens gemensamma strävan efter transparens och de standards som branschen enats (och kommer att enas) om. De revisionstjänster vi erbjuder stärker mediernas trovärdighet gentemot annonsörerna i och med att TS ger en kvalitetsstämpel.

 

UPPDRAG

  • Hantera implementation av verktyg och mätningar
  • Mäta, analysera och revidera digitala annonskampanjer
  • Mäta, analysera och revidera webbplatser/medier
  • Nära samarbete med globala partners, branschkollegor, publicister, mediebyråer, annonsörer och IAB

 

Maria-Grip-Digital-Specialist

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

One Comment

Leave a Reply