Onlinemarknadsföring

Kampanj i sociala medier

Grupparbetet fortskrider, Surskallen finns på Facebook där alla är välkomna att skriva av sig om Vad/Vem man är sur på idag. Men bara 55 personer följer Facebooksidan (vi är fyra personer som alla har ett gäng vänner på Facebook men alltså har inte så många hakat på kampanjen ännu)…

Hur man skapar en kampanj i Sociala Medier

Detta är vad uppgiften går ut på, vi ska förstå hur man skapar en kampanj och därtill hur man utvecklar denna. Vi har avstämning med Jack Werner från Bloggbyrån emellanåt för att få lite feedback. Hittills har vi öppnat ett Twitterkonto där Surskallen själv twittrar varje dag om vad han är sur över, och nu ska börja vi mata in filmer med surskallar på en YouTube kanal: Surskalle TV. Vi måste skapa en What the Fuck faktor (som Jack så fint kallade det) när det gäller viral marknadsföring, så nu spånar vi om vad vi ska fixa för film på temat.

Vi är aktiva på Facebook och Twitter, dock är det svårt att vara aktiva konstant som skulle behövas för att interagera med övriga användare. Idag blir i alla fall film nummer två färdigställd och lanseras på Surskalles TV kanal på YouTube och visas genom Facebook.

Vår första film – En kille som blir sur när han filmas – fick på tre dagar 140 visningar, det får man anse är rätt lyckat!

 

 

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

Leave a Reply