Snart är blocket med annonsering på internet slut i den utbildning jag går. Vi har gått igenom AdWords, skapat kampanjer i olika former och med olika inställningar och så har vi sneglat på Analytics. Nästa vecka kör sista blocket innan jul igång, Webbanalys, som innefattar Analytics mm.
Pengar till kampanjerna
Med sponsrade pengar från Google har jag skapat Kampanjer för Create2day.se och för marknadsföring av mig själv och hemsidan mariagrip.se.
För butiken Create2day.se har jag fått många visningar under en vecka, dock har jag inte fått in mer än en order genom denna AdWords kampanj men det är bra att i alla fall ha uppnått de klick jag har med tanke på den rådande konkurrensen inom Garn och Hobbymaterial. Jag har kört både sökordsannonser men också bildannonser, alltså bannerannonser.
På fredag har jag tömt saldot på detta tillfälliga AdWordskonto och startar därmed min ordinarie kampanj för Create2day igen (som har rullat sedan september 2010 men har varit pausad under två veckor). Jag har sannerligen lärt mig en del genom kursen, saker som jag kan implementera i mina befintliga kampanjer.