Onlinemarknadsföring,  Webguide

Innehåll i mejl

Innehåll i mejl är viktigt att tänka igenom om man skickar nyhetsbrev. Som före detta e-handlare har jag lagt ner många timmars arbete på utformning av och innehåll i mejl till kunde och kan rekommendera e-handlare att lägga ner extra tid på att analysera sitt innehåll i alla former av brev man skickar elektroniskt till sina kunder/prenumeranter.

När det gäller e-postmarknadsföring pratar man om öppningsfrekvens (kan mätas via t.ex. Google Analytics), säljande ämnesrad (kort och med attraktivt erbjudande), interaktion från mottagarna, länkning till sociala medier och sajten, Alt-texter till bilder och särskilt riktade brev till mottagare som inte varit aktiva under en lång tid.

Det finns företag som hjälper till med e-postmarknadsföringen och framförallt har plattformen man behöver för att smidigt skicka ut nyhetsbrev, t.ex. Apsis.

 

Zalando tar tillfället i akt och fyller beställningsbekräftelser och leveransbekräftelser med vettig information. Såsom detta aktuella erbjudande om 100kr rabatt om man tecknar upp sig som prenumerant på nyhetsbrevet.

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

Leave a Reply