Onlinemarknadsföring

Letsdeal

Letsdeal och Groupon är de största aktörerna i Sverige för deals. Eniro har tagit fram en flik på sin sajt som också exponerar deals.

Ursprunget
I USA har man i många år använt sig av deal och det finns många sajter som erbjuder dagens deal. Men för svenskar är begreppet relativ nytt och deals erbjuds oftast i de största städerna, inte i mindre orter.

Osäkerhet
I Sverige har en del hakat på trenden, däribland jag. Vid ett tillfälle av 10 har jag stött på problem då jag för några veckor sedan köpte en deal från Letsdeal gällande 4 tillfällen med hemstädning från bolaget GoHem. Den första städningen skulle bokas senast sista maj. Man skulle boka städning på städbolagets hemsida men bekräftelser uteblev, för en vecka sedan sade man dessutom på telefonsvararen att man inte har tid att svara på mejl eller telefon. Så det var fullständigt omöjligt att få tag på GoHem. Det är ju roligt för dem att dealen blev en succé men de har inte riktigt tid med alla nya kunder vilket känns tråkigt.

Reklamation
För att reklamera dealen kunde jag mejla Letsdeal via deras formulär på sajten och förklara problemet jag upplevt med dealen. De meddelade inom några dagar att pengarna returneras. Det kallar jag service!
Letsdeal har därmed visat sig vara seriösa och jag kan tänka mig att använda mig av dem igen, inte för att jag var orolig men det är tryggt med support när något inte fungerar.

20120519-110451.jpg

Maria Grip är Onlinemarknadsförare som älskar webben, resor, träning och pyssel.

Leave a Reply